Έτσι θα λειτουργούν τα σχολεία από τη νέα χρονιά χωρίς τη διενέργεια self test με ατομική ευθύνη μαθητών και εκπαιδευτικών η μάσκα, με Τράπεζα θεμάτων και αξιολόγηση

Στόχος του υπουργείου Υγείας και του υπουργείου Παιδείας είναι να επιστρέψουν στα σχολεία οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές χωρίς μέτρα.

Το πιθανότερο σενάριο είναι να επιστρέψουν στις αίθουσες χωρίς τη διενέργεια self test, ωστόσο εάν τα επιδημιολογικά δεδομένα δεν είναι καλά, ίσως να υπάρξει σύσταση για ένα self test πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της χρονιάς.

Ανοικτό παραμένει το ενδεχόμενο για τη μη χρήση μάσκας στις τάξεις ενώ δεν αναμένεται να υπάρξουν ιδιαίτερες αλλαγές στο πρωτόκολλο διαχείρισης κρούσματος.

Η καθηγήτρια επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου μιλώντας στη εκπομπή «ΕΡΤ Σαββατοκύριακο» έδωσε απαντήσεις για το ζήτημα που έχει αρχίσει να απασχολεί γονείς και μαθητές ενώ εκτίμησε πως «πηγαίνουμε σε παραλλαγές με μεγαλύτερες μολυσματικότητες».

Όπως τόνισε η κ.Ψαλτοπούλου «το πιθανό σενάριο, μετά από 2,5 – 3 χρόνια με κορονοϊό, είναι πλέον να υπάρχει ατομική ευθύνη και να υπάρχει η δυνατότητα και στα παιδιά και στους ενήλικες είτε να φορέσουν τη μάσκα, είτε να μην τη φορέσουν. Αυτό δεν είναι μόνο για τη χώρα μας, είναι και ευρωπαϊκά είναι και διεθνώς. Βλέπουμε το CDC της Αμερικής πλέον δεν μπαίνει τόσο στη διαδικασία απομόνωσης, όσο της χρήσης μάσκας και λειτουργίας του ατόμου με μάσκα».

Ακόμη πρόσθεσε: «Όλος ο κόσμος είναι κουρασμένος από όλη αυτή τη διαχείριση του κορονοϊού και πλέον εναπόκειται στη δική του δυνατότητα και του δασκάλου που έχει προβλήματα υγείας να φορέσει τη μάσκα προκειμένου να προστατευτεί. Παρόλα αυτά έχουμε 3-4 εβδομάδες μέχρι εκεί και σίγουρα θα παίξει μεγάλο ρόλο η επιδημιολογική εικόνα που θα υπάρχει και οι δυνατότητες οι εμβολιαστικές σταδιακά με το νέο εμβόλιο».

Τι θα γίνει με τα self test

Η καθηγήτρια επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να μην υπόκεινται οι μαθητές σε υποχρεωτικό έλεγχο με self test.

«Το τεστ, καλό είναι να δίνεται ως ένα βαθμό αυτή η δυνατότητα σε νόσηση μαζικού ελέγχου, σίγουρα η Επιτροπή και ανάλογα με την επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατάλληλα θα αποφασίσει κάθε πότε πρέπει να γίνεται και κατά πόσο πρέπει να γίνεται» είπε χαρακτηριστικά.

Για την πορεία του κορονοϊού στη χώρα τόνισε πως «βρισκόμαστε σε μια σταδιακή αποκλιμάκωση και αυτού του επιδημικού κύματος, στα νησιά και στην Αθήνα υπάρχουν πτωτικές τάσεις. Στην Πάτρα είδαμε αύξηση στα λύματα και στην Αθήνα μια σταθεροποίηση προς ήπια ανοδική τάση».

Η Θεοδώρα Ψαλτοπούλου ανέφερε ότι «τα κρούσματα είναι αυξημένα. Αυτό που κοιτάμε βέβαια είναι οι εισαγωγές στα νοσοκομεία που είναι ακόμα περισσότερο αυξημένες στα εισιτήρια από τα εξιτήρια των νοσοκομείων και οι θάνατοι που παραμένουν υψηλοί. Τους θανάτους τους έχουμε στα άτομα τρίτης και τέταρτης ηλικίας».

«Πηγαίνουμε σε παραλλαγές με μεγαλύτερες μολυσματικότητες, δεν είναι απαραίτητο όμως ότι έχουν πιο βαριά νόσηση ή έχουν αρκετά χαρακτηριστικά που τις διαφέρουν από τις προηγούμενες. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι η δημιουργία ενός εμβολίου που να καλύπτει όλες αυτές τις υποπαραλλαγές, ακόμα και τις μελλοντικές, έτσι ώστε και το εμβόλιο να γίνεται μια φορά άπαξ, προσπαθεί τουλάχιστον η επιστημονική κοινότητα έτσι ώστε να απαλλαγούμε από τη σοβαρή νόσηση από τον κορονοϊό».

Τόνισε, επίσης, ότι «είμαστε αρκετά θωρακισμένοι εφόσον έχουμε κάνει την 3η δόση (του εμβολίου) και τα άτομα άνω των 60 ετών και τα άτομα με προβλήματα υγείας αν έχουν κάνει την 4η δόση. Αν δεν έχουν κάνει την 4η δόση, καλό είναι να την κάνουν. Τώρα περιμένουμε βέβαια προς τον Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, Νοέμβριο να κυκλοφορήσει, εφόσον εγκριθεί και στη χώρα μας, ένα εμβόλιο πιο προσαρμοσμένο στις μεταλλάξεις που κυκλοφορούν αυτή την περίοδο».

«Δεν πρέπει να αμελήσουμε όμως αν είμαστε σε αυτές τις ηλικίες και έχουμε προβλήματα υγείας, να εμβολιαστούμε τώρα, εφόσον αυτό που διαθέτουμε είναι αποτελεσματικό ως προς τη βαριά νόσηση» συμπλήρωσε. Εξήγησε πως «ένα άτομο 3ης και 4ης ηλικίας μπορεί να έχει και προβλήματα υγείας οπότε είναι αρκετά εύθραυστο, ευάλωτο σε λοιμώξεις και ιώσεις όχι μόνο από τον κορονοϊό αλλά και από άλλους ιούς. Αυτά τα άτομα πρέπει να προσέχουν, όλοι πρέπει να προσέχουμε καθώς έχουμε φτάσει στην ατομική ευθύνη αλλά ακόμα περισσότερο αυτά τα άτομα πρέπει να προσέχουν».

Επισήμανε ότι «μπορεί να υπάρχουν τα πανηγύρια, οι διακοπές, αλλά πρέπει να ξέρουν ότι αυτά είναι τα πιο ευάλωτα άτομα για σοβαρή νόσηση. Η μάσκα είναι το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή που έχουν να προστατευτούν όπως και γρήγορο τέστινγκ αν δούνε ότι κάποιος γύρω τους νόσησε ή έχει συμπτώματα. Πλέον υπάρχουν τα αντιικά φάρμακα που μπορούν να βοηθούν σε αρχικό στάδιο έτσι ώστε να μην εξελιχθεί σε σοβαρή νόσηση».

«Το πρόβλημα το κορονοϊού είναι ότι μεταδίδεται σε μεγάλο βαθμό σε προ συμπτωματικό στάδιο ή και κάποιος ασυμπτωματικός μπορεί να μεταδώσει» είπε η κα. Ψαλτοπούλου.

Όσον αφορά στα παιδιά και τους εφήβους, ανέφερε ότι «το περνάνε με ελάχιστα συμπτώματα ή ασυμπτωματικά, δυστυχώς όμως και στη χώρα μας και διεθνώς δεν έχουν λείψει και περιπτώσεις παιδιών τα οποία είχαν πιο σοβαρή νόσηση».

«Όλες οι διεργασίες για την απόλυτα ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έχουν δρομολογηθεί» διαβεβαιώνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης για τα σχολεία από την περίοδο 2022-2023.

Οι νέες εξελίξεις που θα συναντήσουν τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας από φέτος είναι η επέκταση του Ολοήμερου Σχολείου ως τις 17:30, η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στη Γ΄ τάξη του Λυκείου και η εισαγωγή των εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα (ελληνική Pisa) σε όλα τα σχολεία. Επίσης ξεκινά, όπως αναφέρει ο κ. Κόπτσης, η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Ολοήμερο Σχολείο

Τη νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει η αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου. Πιλοτικά το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί περίπου στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, δηλαδή σε σχεδόν 5.000 τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και περιφέρεια. Το ωράριο θα επεκταθεί από τις 16:00, που ίσχυε μέχρι σήμερα, έως τις 17:30.

Οι γονείς θα ενημερωθούν για όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με την εγγραφή των παιδιών τους στο διευρυμένο Ολοήμερο τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και πριν από την έναρξη των μαθημάτων, από τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, εξηγεί το υπουργείο.

«Με πλούσιες νέες θεματικές, με μελέτη στο σχολείο αναβαθμίζουμε το πρόγραμμα του Ολοήμερου, καθιστούμε εποικοδομητικό τον χρόνο παραμονής των μαθητών σε αυτό, και δίνουμε μία στήριξη επιπλέον στην οικογένεια», περιγράφει ο κ. Κόπτσης.

Τράπεζα Θεμάτων

Τη χρονιά που πέρασε, εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ και Β’ τάξης όλων των τύπων Λυκείου. Φέτος θα προστεθεί και στη Γ’ Λυκείου για τις απολυτήριες εξετάσεις.

«Εφαρμόσαμε με απόλυτη επιτυχία την Τράπεζα Θεμάτων, για την Α΄ και Β΄ τάξη Λυκείου ως μία δεξαμενή γνώσης, εμπειρίας, διδακτικών πρακτικών και ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών και μαθητών», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.

Η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας αποτελεί βάση πληροφοριών από την οποία επιλέγεται με κλήρωση το 50% των θεμάτων, ενώ το υπόλοιπο 50% επιλέγεται από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος. Με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθορίζεται σε ποια μαθήματα, κατά τη διενέργεια της κλήρωσης, επιλέγονται θέματα και σε ποια μαθήματα επιλέγεται ενότητα θεμάτων.

Ελληνική Pisa

Στις εν λόγω εξετάσεις πέρσι συμμετείχαν 6.000 μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του Δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Φέτος η εφαρμογή θα είναι καθολική, πάντα στην τελευταία τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου, καθότι σκοπός είναι να αποτυπωθούν οι βασικές γνώσεις που οι μαθητές πρέπει να έχουν κατακτήσει στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, «με στόχο να αξιολογήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και να διαμορφώσουμε συνθήκες βελτίωσής του», τονίζει ο κ. Κόπτσης.

Αξιολόγηση

Πέρυσι πραγματοποιήθηκε η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, «που μοναδικός της στόχος είναι η αναβάθμιση και η βελτίωση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης.

Από τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών είχαν εκφραστεί αντιδράσεις για τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κυρίως στη βάση ότι προωθείται η «κατηγοριοποίηση των σχολείων».

Ο κ. Κόπτσης σχολιάζει σχετικά, ότι «είναι γεγονός πως οι πολλές και ουσιαστικές καινοτομίες δημιούργησαν σε ένα βαθμό αντιδράσεις, κάποιες φορές μεγαλύτερες κάποιες φορές μικρότερες, αναίτια, ίσως λόγω έλλειψης πλήρους ενημέρωσης από κάποιους, ίσως εσκεμμένα και σκόπιμα σε κάποιες περιπτώσεις, ίσως από φόβο για το νέο και άγνωστο».

Τη νέα σχολική χρονιά αρχίζει και η εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Αποτελεί «μία ανατροφοδοτική διαδικασία που σκοπό έχει να συμβάλλει στη βελτίωση του παραγόμενου έργου χωρίς καμία μα καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς», διευκρινίζει.

Νέα Προγράμματα Σπουδών

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, η πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών θα συνεχιστεί σε όλα τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας. Το 2023-2024, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών θα εφαρμοστούν καθολικά, με την ταυτόχρονη έναρξη της εφαρμογής του “πολλαπλού βιβλίου” πλην της Β΄και Γ΄ Λυκείου. Στη Β΄Λυκείου θα εφαρμοστεί το σχολικό έτος 2024-2025 και στη Γ΄Λυκείου το 2025-2026.

«Τα 116 Νέα Προγράμματα Σπουδών, 123 που εκπονήθηκαν εκ νέου και 43 επικαιροποιημένα, εκφράζουν μία νέα, διαφορετική φιλοσοφία προσέγγισης της γνώσης, διαφοροποιώντας το πώς και το γιατί της μάθησης», σημειώνει ο κ. Κόπτσης και προσθέτει: «Διπλασιάσαμε τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία και εφαρμόζουμε σε αυτά τα Νέα Προγράμματα Σπουδών με σκοπό να διαχυθούν οι καλές αυτές πρακτικές στη συνέχεια σε όλα τα σχολεία της χώρας».

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Παράλληλα, συνεχίζονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που εφαρμόστηκαν πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2021 στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων.

Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, κ.ά.

Διορισμοί και κενά

«Στόχος μας είναι το φαινόμενο των αναπληρωτών να εξαλειφθεί σταδιακά από μόνιμους διορισμούς», επισημαίνει ο κ. Κόπτσης και σημειώνει ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια διορίστηκαν 25.000 εκπαιδευτικοί. «Έχουμε καλύψει το σύνολο των οργανικών κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μένουν ελάχιστα οργανικά κενά στην Πρωτοβάθμια και την Ειδική Αγωγή».

«Εισάγαμε στο σχεδιασμό μας μία συμπεριληπτική εκπαίδευση, διορίζοντας ένα μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εισάγοντας νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης, εντάξαμε με έναν εξαιρετικό προγραμματισμό το σύνολο των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές μας» αναφέρει ο γγ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής και προσθέτει:

«Φέτος σε μία άριστη συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών, Οικονομικών και Ανάπτυξης δημιουργούμε συνθήκες κάλυψης όλων των κενών από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Είμαστε πανέτοιμοι και βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο ώστε 31 Αυγούστου να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους, τα βιβλία στα θρανία τους και όλο το μεταρρυθμιστικό μας έργο σε εφαρμογή».

Σχετικά με το φαινόμενο καθηγητές να απασχολούνται σε δυο και τρία σχολεία μιας περιοχής, ο κ. Κόπτσης εξηγεί: «Κάποιες ειδικότητες δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους σε ένα σχολείο εξαιτίας τού ότι υπάρχουν λίγες διαθέσιμες ώρες για τη διδασκαλία κάποιων διδακτικών αντικειμένων ή γιατί υπάρχουν επιπλέον εκπαιδευτικοί στην ειδικότητα αυτή. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να συμπληρώσουν το ωράριο. Λαμβάνεται μέριμνα ώστε να απασχολούνται οι εκπαιδευτικοί αυτοί σε σχολεία όπου απαιτείται ελάχιστη μετακίνηση, δηλαδή σε όμορα σχολεία».

newsit
8 Αυγούστου, 2022

Leave a Reply

Κατασκευή και φιλοξενεία ιστοσελίδων Computer World - Ζέλκας Ευριπίδης