Δίπλωμα οδήγησης από τα 17 –Εξέταση με κάμερες- Ετσι θα παίρνουν τώρα δίπλωμα οδήγησης -Ο νέος τρόπος εξετάσεων

Σαρωτικές αλλαγές στο τρόπο εξέτασης των νέων οδηγών περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο που υπέβαλε το υπουργείο Υποδομών στη Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης και το οποίο αλλάζει ριζικά την διαδικασία χορήγησης αδειών οδήγησης.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή…

Κάθε υποψήφιος οδηγός θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση και εφόσον επιτύχει θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια, ακόμα και την ίδια ημέρα, αναφέρει η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».

Το πρώτο στάδιο θα είναι η πορεία, ενώ στο δεύτερο θα εξετάζονται οι δεξιότητες οδήγησης. Αν κάποιος υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο θα επανεξετάζεται στο πρώτο.

Στη δοκιμασία των προσόντων ο εκπαιδευτής του υποψηφίου δεν θα βρίσκεται εντός του οχήματος, ενώ την εξέταση θα διενεργεί ένας εξεταστής.

Η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα καθ’ όλη τη διάρκειά της, διαφορετικά θα είναι άκυρη.

Η θεωρητική και η πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο ενώ το ζευγάρι εξεταζόμενου – εξεταστή θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγο πριν από την εξέταση.

Η οριστική απόφαση για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης θα λαμβάνεται σε πέντε ημέρες από τη δοκιμασία και αφού έχει εξεταστεί όλο το οπτικοακουστικό υλικό.

Αα εξέταστρα ορίζονται σε 15 ευρώ.
Από το νομοσχέδιο ορίζεται ότι οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης, οι εξετάσεις θα διενεργούνται εντός ωραρίου, ενώ δίνεται λύση και για την αμοιβή τους από τον περασμένο Μάιο.

Οι κυρώσεις

Οι παραβάσεις -αφορούν τον υποψήφιο οδηγό, τον επιτηρητή θεωρητικής εξέτασης, τον εκπαιδευτή οδηγών, τη σχολή οδηγών, τον εξεταστή και τον αξιολογητή- κατατάσσονται ανάλογα με το βαθμό σοβαρότητάς τους: πολύ σοβαρή, σοβαρή και ελαφρά. Τα πρόστιμα αρχίζουν από τα 100 ευρώ και φτάνουν μέχρι και τις 6.000 ευρώ!

Το ίδιο νομοσχέδιο προβλέπει χορήγηση διπλώματος οδήγησης και σε 17χρονους αλλά με συνοδεία. Αφού οι ενδιαφερόμενοι 17χρονοι περάσουν τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και πετύχουν στις εξετάσεις, θα  τους χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό, ο οποίος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης για πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί βαθμός ποινής στο point system. Ο ανήλικος θα πρέπει να έχει ειδική ασφαλιστική κάλυψη και θα λάβει την οριστική άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσει τα 18 χρόνια.

Εξέταση με κάμερες

Το νομοσχέδιο αλλάζει ολοκληρωτικά την εξεταστική διαδικασία για τη χορήγηση άδειας οδήγησης.  Στα οχήματα εξέτασης θα τοποθετηθούν κάμερες με μικρόφωνα για να καταγράφεται η διαδικασία από το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών.

Στα οχήματα θα βρίσκονται μόνο οι εξεταζόμενοι και όχι 2 εξεταστές και ο εκπαιδευτής του υποψήφιου οδηγού, όπως συμβαίνει τώρα. Τη διαδικασία θα παρακολουθεί ένας εξεταστής.

Αναμένεται να συσταθεί ειδικό σώμα εξεταστών, στο οποίο θα ενταχθεί το σύνολο των εργαζόμενων που έχουν εκπαιδευτεί για τη διαδικασία αυτή.  Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργαζόμενοι που θα ενταχθούν στο σώμα θα ασκούν μόνο τα καθήκοντα του εξεταστή για χρονικό διάστημα έως τεσσάρων μηνών.

Μετά την παρέλευση των τεσσάρων μηνών, οι εξεταστές θα επιστρέφουν στην εργασία τους στο υπουργείο Υποδομών και στις Περιφέρειες, έως ότου έρθει ξανά η σειρά τους να στελεχώσουν το σώμα εξεταστών.

Η καθυστέρηση του υπουργείου Υποδομών να επιλύσει το πρόβλημα, έχει επηρεάσει και την ασφαλιστική αγορά. Και αυτό, διότι οι οδηγοί άνω των 74 ετών, τα διπλώματα των οποίων έχουν λήξει δεν μπορούν να αλλάξουν ασφαλιστική εταιρεία σε περίπτωση που βρουν φθηνότερα συμβόλαια.

Έρχονται τα υδροπλάνα

Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει κρίσιμες διατάξεις και για τη λειτουργία υδατοδρομίων, δίχως τις οποίες είναι αδύνατο να ξεκινήσουν πτήσεις υδροπλάνων το καλοκαίρι.

Οι διατάξεις θα αφορούν στον ορισμό των μελών που θα στελεχώσουν την Επιτροπή Υδατοδρομίων, η οποία θα αναλάβει τον κρίσιμο ρόλο του ελέγχου των υδατοδρομίων που πρόκειται να αδειοδοτηθούν. Οι άδειες θα χορηγούνται με κοινή απόφαση των υπουργών Υποδομών και Νησιωτικής Πολιτικής, έπειτα από εισήγηση της Επιτροπής.

Εκτός από τη στελέχωση της Επιτροπής Υδατοδρομίων, το σχέδιο νόμου θα έχει διατάξεις για την εκπαίδευση από την ΥΠΑ του προσωπικού το οποίο θα εργαστεί στα υδατοδρόμια, ενώ θα ορίζει και τα κριτήρια για τον ανεφοδιασμό των υδατοδρομίων με καύσιμα.

Οι προβλέψεις αυτές θεωρούνται μείζονος σημασίας για την προσέλκυση επενδυτών, από στελέχη της αγοράς με γνώση του κλάδου των υδροπλάνων.

Πηγή:  iefimerida.gr
31 Ιανουαρίου, 2019
Κατασκευή και φιλοξενεία ιστοσελίδων Computer World - Ζέλκας Ευριπίδης