Εφυγε από την ζωή σε ηλικία 73 ετών η μεγάλη ηθοποιός Ζωή Λάσκαρη! -Σε πένθος έχει βυθιστεί ο καλλιτεχνικός κόσμος

Μια σπουδαία ηθοποιός του κινηματογράφου και του θεάτρου, η Ζωή Λάσκαρη έφυγε σήμερα από την ζωή. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες βρέθηκε νεκρή στο σπίτι της στο Πόρτο Ράφτη. Η Ζωή Λάσκαρη σημάδεψε με τις ερμηνείες της την χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου, ενώ σε όλη της την πορεία ανέβασε σπουδαίες θεατρικές παραστάσεις.

Πρώην Σταρ Ελλάς ως Ζωή Κουρούκλη, άλλαξε το επίθετό της σε «Λάσκαρη» και μεσουράνησε στον ελληνικό κινηματογράφο, μαζί με τις Αλίκη Βουγιουκλάκη και Τζένη Καρέζη – Σπουδαία η καριέρα της και στο θεατρικό σανίδι – Ήταν παντρεμένη με τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο

«Έφυγε» αιφνιδίως από τη ζωή η Ζωή Λάσκαρη, στο σπίτι της στο Πόρτο Ράφτη, βυθίζοντας σε άφατη θλίψη τον καλλιτεχνικό κόσμο της χώρας. Κατά πληροφορίες, πέθανε στον ύπνο της, κατά τη διάρκεια της νύχτας.

«Είναι γεγονός. Η Ζωίτσα μας άφησε» είπε πρόσωπο του στενού συγγενικού της περιβάλλοντος, και συνέχισε: «Απ’ όσα γνωρίζουμε μέχρι αυτή τη στιγμή, πέθανε στον ύπνο της. Την βρήκανε νεκρή στο κρεβάτι και ο γιατρός είναι ακόμη εκεί. Δεν μπορούμε να το πιστέψουμε ακόμη, ήταν πολύ ξαφνικό. Είμαστε όλοι συγκλονισμένοι από το χαμό της. Ήταν καλά. Ήταν πολύ καλά. Μέσα στο κέφι και τη χαρά. Ο χαμός της ήταν για εμάς ένα μεγάλο σοκ».

Θλίψη στον καλλιτεχνικό κόσμο από τον θάνατο της μεγάλης ηθοποιού Ζωής Λάσκαρη.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Ζωή Λάσκαρη βρέθηκε νεκρή στο κρεβάτι της στο εξοχικό της στο Πόρτο Ράφτη στο συγκρότημα εξοχικών κατοικιών Απολλώνιο το οποίο είχε κατασκευάσει πριν πολλά χρόνια ο πολεοδόμος και αρχιτέκτονας Δοξιάδης

Ο σύζυγός της, Αλέξανδρος Λυκουρέζος, όταν σηκώθηκε το πρωί για να μεταβεί στο δικηγορικό του γραφείο, την άφησε να κοιμάται και στη συνέχεια, η κόρη της, Μάρθα, αφού έβλεπε ότι δεν ξυπνάει, κάλεσε αμέσως τον ιατρό της οικογένειας όπου διαπίστωσε τον θάνατό της.

Η Ζωή Λάσκαρη, μια από τις μεγαλύτερες σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου ξεκίνησε την καριέρα της κερδίζοντας τον τίτλο της «Σταρ Ελλάς», το 1959. Το πραγματικό της όνομα ήταν Ζωή Κουρούκλη (ίδιο με της εξαδέλφης της Zωής Kουρούκλη, γνωστής τότε τραγουδίστριας).

Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη, τον Δεκέμβριο του 1944. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 ήταν –μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη– μια από τις εμπορικότερες σταρ του ελληνικού κινηματογράφου.

Αποτέλεσμα εικόνας για laskarh

Η ερμηνεία της στην ταινία «Ο κατήφορος» του Γιάννη Δαλιανίδη ήταν συγκλονιστική. Η ταινία έκανε μεγάλη επιτυχία και η Ζωή Λάσκαρη έγινε από την μια στιμή στην άλλη μια από τις εμπορικότερες σταρ του κινηματογράφου.

Υπέγραψε αποκλειστικό συμβόλαιο με τη Φίνος Φιλμ και από τότε πρωταγωνίστησε σε πολύ μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες. Ο Φίνος ήταν εκείνος που της άλλαξε το επίθετο για να μην την μπερδεύουν με την εξαδέλφη της, Ζωή Κουρούκλη, γνωστή τραγουδίστρια.

Αποτέλεσμα εικόνας για laskarh

Ήταν από τις πιο όμορφες του ελληνικού κινηματογράφου και αποτελούσε το κρυφό απωθημένο πολλών αντρών. Ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε:  Μερικοί το προτιμούν κρύοΝόμος 4000Κορίτσια για φίλημαΣτεφανίαΜια κυρία στα μπουζούκιαΟι θαλασσιές οι χάντρες και άλλες.

Πολλές σχέσεις της είχαν συζητηθεί –κυρίως αυτή με το Τόλη Βοσκόπουλο. Ήταν παντρεμένη από το 1976 με τον γνωστό δικηγόρο Αλέξανδρο Λυκουρέζο. Απέκτησαν μαζί μια κόρη την Μαρία – Ελένη, ενώ από τον πρώτο της γάμο με τον Πέτρο Κουτουμάνο τη Μάρθα.

Αποτέλεσμα εικόνας για laskarh

Η Ζωή Λάσκαρη γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη στις 12 Δεκεμβρίου 1944. Το πραγματικό της όνομα είναι Ζωή Κουρούκλη. Φοίτησε στην σχολή Βαλαγιάννη, στην σχολή καλογραιών Καλαμαρί και στην σχολή του Πέλλου Κατσέλη. Το 1959, σε ηλικία μόλις δεκαπέντε χρονών στέφθηκε Σταρ Ελλάς. Έζησε για δύο χρόνια στην Αμερική.

Σχετική εικόνα

Η αρχή του κινηματογραφικού της ταξιδιού

Το 1961 ο Φίνος την επιλέγει για πρωταγωνίστρια στον «Κατήφορο» και υπογράφει μαζί του αποκλειστικό συμβόλαιο συνεργασίας. Η ταινία είναι εισπρακτικά η εμπορικότερη της σεζόν 61-62 καθιερώνοντας την Ζωή Λάσκαρη ως μόνιμη πρωταγωνίστρια. Η Ζωή Λάσκαρη στέφεται ως μια από τις πιο λαμπρές σταρ της «χρυσής» εποχής του κινηματογράφου.

Για να μην γίνεται σύγχυση με την ξαδέρφη της Ζωή Κουρούκλη, η οποία ήταν ήδη γνωστή τραγουδίστρια, ο Φίνος την «βαφτίζει». Πλέον είναι η Ζωή Λάσκαρη μετά από έμπνευση από το όνομα ενός Ιταλού.

Ένα «κορίτσι για φίλημα» στις Κάννες

Τα επόμενα χρόνια θα πρωταγωνιστήσει σε όλες τις μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες του Φίνου και θα συνεργαστεί με όλους τους σταρ της εποχής. Από αυτές ξεχωρίζουν ο «Νόμος 4000», η «Στεφανία», το «Μερικοί το προτιμούν κρύο», «Μια κυρία στα μπουζούκια», «Κορίτσια για φίλημα» και «Οι Θαλασσιές οι χάντρες».

Η «Στεφανία» και ο «Κατήφορος» προβλήθηκαν για πολλές εβδομάδες σε χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής, διευρύνοντας την φήμη της Λάσκαρη στο εξωτερικό (57 εβδομάδες προβολής των ταινιών στο Μεξικό), ενώ «Οι θαλασσιές οι χάντρες» έκλεψαν εκτός συναγωνισμού τις εντυπώσεις στο φεστιβάλ Καννών το 1967 την ώρα που ο γαλλικός τύπος έπλεκε τα εγκώμια της μεγάλης ελληνίδας πρωταγωνίστριας.

Το νούμερο ένα sex sxymbol της εποχής

Στα τέλη της δεκαετίας του 60’ η Ζωή Λάσκαρη, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη, θεωρούνται από τις μεγαλύτερες ντίβες και τις πιο εμπορικές σταρ στην Ελλάδα. Η Λάσκαρη έχει διαμορφώσει με τους ρόλους της την περσόνα της δυναμικής αλλά και μοιραίας γυναίκας ενώ παράλληλα γίνεται το νούμερο ένα sex symbol της εποχής της.

Αποτέλεσμα εικόνας για laskarh

Το θέατρο: Η μεγάλη της αγάπη

Η δύση της «χρυσής εποχής» του ελληνικού κινηματογράφου θα στρέψει την προσοχή της στην μεγάλη της αγάπη το θέατρο. Το 1966, σε συνεργασία με τον Αντρέα Ντούζο, περιοδεύει στην Κύπρο με τα έργα «Μιας πεντάρας νιάτα» των Γιαλαμά-Πρετεντέρη, την «Παγίδα» του Robert Thomas και την «Βαθιά γαλάζια θάλασσα» του Terence Rattigan.

Το 1970 κάνει την πρώτη της θεατρική εμφάνιση στην Αθήνα με το έργο «Μαριχουάνα Στοπ» ενώ ακολουθούν οι μεγάλες θεατρικές επιτυχίες «Ξυπόλητη στο πάρκο» του Neil Simon, «Η κυρία του Μαξίμ» του Georges Feudeau και το «Miss Πέπσι» του Pierrette Bruno. Η υποδοχή που την επιφύλαξαν οι θεατρικοί κριτικοί ήταν ενθουσιώδης.

Αποτέλεσμα εικόνας για laskarh

Το 1982 πρωταγωνιστεί για τελευταία φορά στον κινηματογράφο στην ταινία του Γιώργου Καρυπίδη «Αναμέτρηση», ενώ θα μείνει στην ιστορία η θρυλική γυμνή φωτογράφηση της για το περιοδικό «Playboy» το 1985 – η πρώτη ελληνίδας πρωταγωνίστριας – που προκάλεσε θυελλώδες πολιτικό ζήτημα. Πιστή λάτρης του θεάτρου και του κλασικού ρεπερτορίου συνεχίζει, αρχές δεκαετίας του 90, να παρουσιάζει μεγάλα έργα του παγκόσμιου θεάτρου σε συνεργασία με μεγάλους Έλληνες σκηνοθέτες.

Το 1990 ο Μίνως Βολανάκης την σκηνοθετεί στο «Καινούρια σελίδα» του Neil Simon και την επόμενη σεζόν στο «Τρελοί για έρωτα» του Sam Shepard. Την δεκαετία του 90’ ξεχωρίζουν το «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γούλφ» του Edward Albee το 1992 στο Βασιλικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, το «Ορφέα στον Άδη» το 1993 στο Βασιλικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, το «Τρείς ψηλές γυναίκες» του Edward Albee το 1995 σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά και το «Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο’ Νηλ το 1997 σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη. Η συνεργασία της με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις «Τρωάδες» το 1997 έτυχε θερμής υποδοχής από τον τύπο. Ιδιαίτερη αναφορά στην παράσταση έκαναν οι «New York Times», η «New York Post» και η «Herald Tribune» μιλώντας για μια «…συγκλονιστική διαμαρτυρία εναντίον της σκληρότητας του πολέμου στα χρονικά της δραματικής λογοτεχνίας» και για μια «…βαθύτατα συγκινητική αναβίωση του Ευριπίδη».

Η θεατρική συνεργασία της με τον Ανδρέα Βουτσινά και τον Σταύρο Τσακίρη συνεχίζεται και στις αρχές του 2000 με τα έργα «Συνάντηση», συμπρωταγωνιστεί με τον Απόστολο Γκλέτσο και «Σκηνές Γάμου». Αποτίνοντας ωστόσο έναν ιδιαίτερο φόρο τιμής στον αγαπημένο της Edward Albee θα ανεβάσει για δύο συνεχόμενες σεζόν την «Ευαίσθητη Ισορροπία» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου. Είναι η τέταρτη φορά στην θεατρική της καριέρα που ανεβάζει έργο του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα. Ο τύπος εξαίροντας την μακροχρόνια θεατρική εμπειρία της στην σύγχρονη αμερικάνικη δραματουργία κάνει ιδιαίτερη μνεία στην ρηξικέλευθη ερμηνεία της.

To 2003 Ιδρύει την δική της θεατρική σκηνή στον πολυχώρου Αθηναΐδα που φέρει το όνομα της.

Σχετική εικόνα

Το κεφάλαιο Ζωής… ονομάζεται Αλέξανδρος Λυκουρέζος

Η προσωπική ζωή της Ζωής Λάσκαρη απασχόλησε έντονα τα Μέσα Ενημέρωσης χωρίς η ίδια να το επιδιώκει ή να το προκαλεί. Άλλωστε, όπως η ίδια έχει δηλώσει, ο σεβασμός στην αδιαφάνεια της προσωπικής ζωής είναι ένα από τα πράγματα που εκτιμά ιδιαιτέρως στους ανθρώπους.

Το 1967 παντρεύτηκε τον επιχειρηματία Πέτρο Κουτουμάνο με τον οποίο απέκτησε μια κόρη, την Μάρθα. Το ζευγάρι χώρισε οριστικά την άνοιξη του 1971. Το 1976 παντρεύτηκε τον ποινικολόγο Αλέξανδρο Λυκουρέζο, ο οποίος έμελλε να είναι σταθμός στη ζωή της, μιας και μέχρι το θάνατο της ήταν αχώριστοι. Με τον Αλέξανδρο Λυκουρέζο απέκτησε μια ακόμη κόρη, την Μαρία – Ελένη. Το 1997 έγινε γιαγιά της Ζένιας από τον γάμο της Μάρθας με τον Βλάση Μπονάτσο.  

Είχε διατελέσει δημοτική σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων έχοντας εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο του Δημήτρη Αβραμόπουλου. Έφυγε στις 18 Αυγούστου του 2017 στο σπίτι της στο Πόρτο Ράφτη, βυθίζοντας σε πένθος όλη την Ελλάδα.

newsit

17 Αυγούστου, 2017
Κατασκευή και φιλοξενεία ιστοσελίδων Computer World - Ζέλκας Ευριπίδης